Team Pushak

Her kan du bli litt bedre kjent med arkitektene bak team Pushak.

Team Asplan Viak

Bli litt bedre kjent med arkitektene bak team Asplan Viak

Roger Øverås forteller

I en samtale med Roger Øverås kommer historiene fra en tid som kokkelærer på Fiskerifagskola frem. Lofotkokkan, sterke møter, marine råvarer og livet.

Opptak fra oppstartsmøte 25. april

Se opptak fra oppstartsmøte på Fiskerifagskola mandag 25. april 2022

Onsdag 22. juni

Onsdag 22. juni ble en vellykket dag, og vi er mektig imponert over hva alle de 3 arkitekt-teamene har kommet frem til av forslag. Nå begynner den spennende jobben videre.

Inviterer til oppstartsmøte i arkitektkonkurranse

Mandag 25. april kl. 14.00 inviterer TEFT Lofotens befolkning til å delta på oppstartsmøte i Fiskerifagskolas arkitektkonkurranse.

Hvordan og hvorfor har vi brukt en medvirkningsundersøkelse i prosjektet "Nye Fiskerifagskola"?

Her kan du se en presentasjon av medvirkningsrapporten i sin helhet og funnene vi har gitt videre til våre arkitekter.

Hvem leverte den beste besvarelsen?

Her kan dere lese evalueringsrapporten av alle de 3 forslagene som arkitekt-teamene kom med.

Hva skal "bydelen" hete?

TEFT inviterer til navnekonkurranse for fremtidens "Fiskerifagskola".

Forslagene til arkitektene

Vi ble mektig imponert over forslagene til arkitekt-teamene. Her kan dere se forslagene både oppsummert og i sin helhet.

Et møte med veteranene Frank Olsen og Per Sørdal

Etter en samtale med Frank Olsen og Per Sørdal, tidligere lærere på Fiskerifagskola, kunne vi egentlig ha laget flere filmmanus. Her kommer historien(e) fra en annen tid.

Barnas medvirkning

Se barnas forslag, drømmer og tanker om Gravdal og området i og rundt Fiskerifagskola. Buksnes skole ble invitert til medvirkning gjennom en fokusgruppe med elevrådet, samt et kreativt...