Inviterer til oppstartsmøte i arkitektkonkurranse

Mandag 25. april kl. 14.00 inviterer TEFT Lofotens befolkning til å delta på oppstartsmøte i Fiskerifagskolas arkitektkonkurranse.

Fire arkitektfirma, i tre team, har takket ja til å konkurrere om å presentere de beste ideene og forslagene til utviklingen av framtidens utgave av området "Fiskerifagskola". På oppstartsmøtet får de presentert premisser og kriterier som legges til grunn for konkurransen. Det blir også en gjennomgang av resultatene fra medvirkningsundersøkelsen som firmaet CoUrban har utført siden februar.

Før sommerferien kan vi alle glede oss til å besøke utstilling av arkitektforslagene i den samme kantinen. Vi kommer nærmere tilbake til tidspunkt for dette, hvor befolkningen også vil bli oppfordret til å være med å vurdere leveransene.

Juryen som skal bedømme de innkomne arkitektforslagene vil komme med sin bedømming etter sommerferien.

Vi håper mange tar turen til Fiskerifagskola den 25. april. Vi holder kaffen klar fra klokken 13.30, så møte gjerne opp tidlig!

STED: Kantina i Fiskerifagskola, Risaksla 15, Gravdal
TID: 25. april kl 14:00 (Møt tidlig)

PROGRAM:
Velkommen v/Torbjørn Pedersen, Daglig leder TEFT-gruppen

14:15 Kommunale planer v/Jochen Caesar, Fagansvarlig plan Vestvågøy kommune

14:30 Marked og demografi v/Jørn Are Skjervan, Daglig leder Kvaler AS

14:45 Visjoner for Fiskerifagskolas fremtid, (navn kommer)

15:00 Medvirkning v/Bettina Werner, medvirkningskonsulent fra CoUrban

15:30 Konkurransegrunnlag for arkitektkonkurranse v/juryleder Sissel T. Engblom (Urbaniq) og Prosjektleder Knut Halvor Hansen (Bykon)

16:15 Avslutning